Translate

Sunday, August 26, 2018

Working meeting

W dniach 22.08-24.08.2018 zespół nauczycieli IV LO - Katarzyna Trajdos, Barbara Kiereś oraz Beata Lizoń - Jura -  koordynujący międzynarodowy projekt "Ożywić legendy" wraz z nauczycielami Zespołu Szkół Wychowawczo - Edukacyjnych im. Stefana Baleja z Borek Wielkich - Ukraina: Ludmiłą Rado, Olhą Bas, Andrijem Belejczykiem, Svietlaną Baułą oraz Haliną Radyk
uczestniczyli w Spotkaniu Roboczym zorganizowanym w Korbielowie.

Noclegi oraz wyżywienie zapewnił Związek Nauczycielstwa Polskiego - oddział Katowice.


Podczas spotkania omówiono m.in. szczegóły wymiany młodzieży obu szkół, zadań projektowych, ewaluacji i form upowszechniania projektu.




Harmonogram wizyty przygotowawczej obejmował:

Dzień 1:
  1. Omówienie zarządzania projektem.
  2. Omówienie monitoringu budżetu.
  3. Omówienie harmonogramu poszczególnych działań
    projektowych z podziałem na zadania dla każdej z grup młodzieżowych. 
  4. Wymiana kontaktów i zaplanowanie współpracy opiekunów odpowiedzialnych za nadzorowanie przygotowania spotkań.
  5. Omówienie organizacji spotkań młodzieżowych.
  6. Omówienie odpowiedzialności finansowania poszczególnych działań w trakcie spotkań.
  7. Omówienie wniosków z dotychczasowej komunikacji między partnerami.
W czasie spotkania omówiono oczekiwania w stosunku do strony internetowej projektu - stronę zaprojektuje i będzie współtworzyć młodzież szkoły polskiej, jednak głównym administratorem będzie szkoła ukraińska . Ustalono formy nadzoru rozliczania i finansowania projektu, ustalono formę przesyłu informacji o wydatkowaniach na rzecz projektu, w jaki sposób zbierane, przechowywane oraz segregowane będą  faktur oraz potwierdzenia poniesionych wydatków.
Sporządzono harmonogram działań młodzieżowych z podziałem na zadania dla każdej grupy. Sporządzono listy kontaktowe opiekunów, ustalono formy kontaktu: mesenger, telefon, mail. Dyskutowano o dotychczasowej komunikacji, którą oceniono na bardzo dobrą.


Dzień 2:

  1. Wybór koordynatorów ewaluacji.
  2. Wybór koordynatorów upowszechniania.
  3. Zaplanowanie terminarza ewaluacji projektu oraz terminarza upowszechniania oraz metod upowszechniania.
  4. Zaplanowanie sposobów reklamowania projektu.
  5. Omówienie prowadzenia przez młodzież portali społecznościowych reklamujących działania projektowe.
  6. Omówienie sposobów prowadzenia platformy e-Twinning.
Podczas drugiego dnia dokonano wyboru po dwóch koordynatorów ewaluacji z każdego kraju oraz po jednym koordynatorze do upowszechniania. Sporządzono harmonogram ewaluacji i upowszechniania. Uwzględniono pomysły młodzieży, ustalono formy przedstawienia ewaluacji
końcowej. Ustalono formy upowszechniania: przedstawienie, przewodnik, książeczka multimedialna, organizacja wystaw ze zdjęciami oraz map myśli, przygotowanie śpiewnika.Ustalono harmonogram
reklamowania projektu, zakupu produktów z logo projektu, sposobów osadzenia informacji o PURWM w produktach projektu. Omówiono kto z młodzieży - grupa międzynarodowa będzie odpowiedzialny za prowadzenie strony projektu na portalu społecznościowym Facebook i Instagram.
Omówiono harmonogram działań na platformie eTwinning.


 Dzień 3: 
  1. Propozycje gier terenowych w stosunku do założonych celów projektu.
  2. Omówienie organizacji warsztatów teatralnych i oświetleniowych oraz scenograficznych.
  3. Dopracowanie koncepcji przedstawienia teatralnego.
  4. Omówienie sposobów komunikacji młodzieży pomiędzy spotkaniami, pracy nad scenariuszem przedstawienia.
  5. Omówienie wydatkowania kosztów specjalnych.
Podczas omawiania harmonogramu spotkań młodzieżowych powstanie ramowy plan gry terenowej w Krakowie, Katowicach oraz Krzemieńcu, której szczegóły dopracuje młodzież. Omówiony został harmonogram i tematyka warsztatów teatralnych, os´oświetleniowych i scenograficznych mających mieć miejsce w Polsce i Ukrainie. Ustalono formy komunikacji między grupami młodzieżowymi
- Twinspace, mesenger, założona  została grupa na portalu Facebook. dodatkowo omówiono zakup potrzebnych materiałow wydatkowanych z kosztów specjalnych.

No comments:

Post a Comment